فواید سلامتی مصرف هلو و ارزش غذایی آن

فواید سلامتی مصرف هلو و ارزش غذایی آن

هلو، با پوست نرم و گوشت جمع شده، یک میوه تابستانی است. هلو یکی از بزرگترین محصولات میوه ای است که در ایالات متحده رشد می کند، مقدار زیادی مواد مغذی را با کالری کم و بدون چربی تامین می کند. مصرف هلو یک روش سالم است که در یکی از مواد غذایی روزانه شما قرار می گیرد.

کنترل وزن

یک هلوی بزرگ، حاوی فقط ۶۸ کالری و بدون چربی است. خوردن هلو به جای تنقلات فرآوری شده مانند چیپس و کلوچه ها می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. هلو به طور طبیعی شیرین است و می تواند برخی از قندهای اضافی را در رژیم غذایی شما جایگزین کند. به جای انتخاب غذاهایی که با شربت دارای فروکتوز بالا یا شکر نیشکر شیرین شده اند، از آنها استفاده کنید.

ویتامین ها

هلو شامل ۱۰ ویتامین مختلف است. هلوی بزرگ ۵۷۰ واحد بین المللی ویتامین A برای چشم سالم و ۶/۱۶ میلی گرم ویتامینC، آنتی اکسیدان و بافت ساز ایجاد می کند. هلوها سطح ویتامین های E و K را پایین می آورند و حدود ۶ درصد ارزش روزانه این ویتامین ها را بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری را دارند. ویتامین E آنتی اکسیدان دیگری است، در حالی که ویتامین K برای قابلیت لخته شدن خون بدن ضروری است. هلو همچنین منبعی از تیامین، ریبوفلاوین، ویتامینB-6، نیاسین، فولات و پانتوتنیک اسید است.

مواد معدنی

هلوی بزرگ ۳۳۳ میلی گرم پتاسیم را فراهم می کند. پتاسیم می تواند به شما در حفظ فشار

خون سالم کمک کند و همچنین باعث جلوگیری از سنگ کلیه و از دست دادن استخوان ها می شود. موسسه پزشکی توصیه می کند که تمام بزرگسالان روزانه ۴،۷۰۰ میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. هلو همچنین منیزیم، فسفر، روی، مس، منگنز، آهن و کلسیم را برای بدن فراهم می کند. این مواد معدنی برای حمایت از سلول های قرمز خون، استخوان ها و سیستم عصبی مفید هستند.

آنتی اکسیدان ها

در “مجله غذایی دارویی”، در اکتبر ۲۰۰۹ یک مطالعه منتشر شده است که گفته است آنتی اکسیدان های قابل توجهی در گوشت و پوست هلو وجود دارد. یکی از آنتی اکسیدان های اصلی هلو، اسید کلروژنیک است که به کاهش رادیکال های آزاد – ترکیباتی که بدن شما از طریق آلودگی ها، مواد غذایی و محیط زیست به دست می آید – برای کاهش اثرات پیری و جلوگیری از بیماری های مزمن کمک کند. این آنتی اکسیدان همچنین ممکن است به جلوگیری از سرطان و کاهش التهاب بدن کمک کند.

فیبر

هلوی بزرگ از ۱۷گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر تشکیل شده است. فیبر برای هضم سالم ضروری است، به جلوگیری از یبوست و حصول اطمینان از سلامتی گوارشی کمک می کند. فیبر همچنین ممکن است نقش مهمی در تنظیم سطح کلسترول شما داشته باشد و به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک کند. یک زن بالغ باید سعی کند روزانه ۲۵ گرم و یک مرد بالغ روزانه ۳۸ گرم فیبر را مصرف کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *