فواید خوردن سیب زمینی خام و ارزش غذایی آن

فواید خوردن سیب زمینی خام و ارزش غذایی آن

خوردن یک سیب زمینی خام به اندازه سیب زمینی پخته شده معمول نیست، اما محتوای مواد مغذی مشابه است. سیب زمینی خام حاوی مقدار بیشتری از برخی از ویتامین ها و مواد معدنی است، اما بسیاری از آنها در پوست سیب زمینی قرار دارند. بسیاری از دستور العمل ها در دسترس هستند که به شما اجازه استفاده از سیب زمینی خام را می دهد.

ویتامین C

ویتامینC  یک ماده مغذی است که از یک سیستم ایمنی سالم پشتیبانی و به جذب آهن کمک می کند، کلاژن را تولید می کند که به حفظ سلامت پوست و کمک به بهبود زخم کمک می کند. این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان محسوب می شود و بدین معنی است که مصرف کافی آن می تواند به مقابله با آسیب های سلولی ناشی از قرار گرفتن در معرض رادیکال های آزاد کمک کند که می تواند منجر به مشکلات بهداشتی مانند بیماری قلبی و سرطان شود. با توجه به پایگاه داده ملی تغذیه USDA، یک سیب زمینی خام بزرگ با پوست حاوی ۷۲٫۷ میلیگرم ویتامین C است.

مزایای پتاسیم

به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه مریلند پتاسیم به تنظیم فشار خون شما کمک می کند و نقش مهمی در انقباض عضلات و استخوان ها ایفا می کند. همچنین به هضم کمک می کند. سیب زمینی خام منبع خوبی از پتاسیم است. اگر کمبود پتاسیم دارید، اضافه کردن سیب زمینی خرد شده به برنامه های غذاییتان می تواند به دریافت سطح طبیعی پتاسیم در بدن شما کمک کند.

فواید خوردن سیب زمینی خام و ارزش غذایی آن

مزایای فیبر

یک سیب زمینی بزرگ با پوست تقریبا ۹ گرم فیبر دارد. دریافت مقادیر کافی فیبر در رژیم غذایی روزانه باعث هضم سالم و تنظیم عملکرد روده می شود. طبق نظر دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، در مدیریت کلسترول سالم نقش مهمی دارد. غذاهای حاوی فیبر، از جمله سیب زمینی خام، در برنامه غذایی به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید زیرا فیبر هضم را به آرامی انجام می دهد، به این معنی که شما برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید. زنان باید روزانه ۲۲ تا ۲۸ گرم و مردان باید روزانه ۲۸ تا ۳۴ گرم فیبر را دریافت کنند.

محتوای کربوهیدرات

از خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند اجتناب نکنید، نگران نباشید که این می تواند منجر به افزایش وزن شما شود. بدن شما به مصرف کربوهیدرات سالم برای تامین انرژی متکی است. دستورالعمل های غذایی ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۰ توصیه می کند مصرف کالری روزانه شما باید از ۴۵ تا ۶۵ درصد کربوهیدرات ها تشکیل شده باشد، که معادل ۲۲۵ گرم تا ۳۲۵ گرم کربوهیدرات در روز برای یک رژیم ۲۰۰۰ کالری است. یک سیب زمینی با پوست حاوی حدود ۵۸ گرم کربوهیدرات است، آنها همچنین دارای چربی و کالری کمی هستند، که علاوه بر ایده آل کردن آن ها برای برنامه غذایی با هدف حفظ وزن سالم، راهی مناسب کاهش وزن محسوب می شوند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *