ویتامین های مهم برای زنان بعد از پنجاه سالگی

روش های تقویت حافظه در افراد مسن چیست؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بهترین راه برای به دریافت ویتامین های کافی، خوردن یک رژیم متعادل با انواع غذاها است. با این حال، یک زن ۵۰ ساله ممکن است نیاز به توجه خاص به برخی از ویتامین ها داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که برای سلامتی کافی است.

اسید فولیک

اسید فولیک یا فولات در واکنش هایی مانند سنتز DNA و تبدیل هموسستئین به متیونین ضروری است. یک زن ۵۰ ساله ممکن است در معرض خطر کمبود فولات باشد، زیرا سطح هوموسستین با سن افزایش می یابد. برای جلوگیری از ایجاد هموسستئین خون با تبدیل آن به متیونین، زنان ممکن است نیاز به فولات اضافی داشته باشند.کمبود فولات می تواند منجر به کم خونی مگالوبلاستیک شود زیرا گلبول قرمز نیاز به فولات دارد. کمبود فولات همچنین می تواند به بیماری های قلبی منجر شود، زیرا سطح هوموسستین بالاتر همچنین می تواند باعث بیماری قلبی شود. طبق اطلاعات مرکز مايع مغذي موسسه لينوس پائينگ، منابع طبيعي رژيم غذايي فولات شامل سبزيجات برگ سبز و ميوه هاي مرکبات مي باشند. فولاد نیز در غلات و غلات غنی شده موجود است.

ویتامین B12

با توجه به مرکز اطلاعات Micronutrients موسسه لینوس پائینینگ، ویتامین B12 پیچیده ترین ویتامین است. ویتامین B12 در بسیاری از واکنش های فیزیولوژیکی، مانند تبدیل هوموسیستئین به اسید آمینه متیونین ضروری است. این امر مخصوصا مهم است، زیرا سطح بالای هموسیستئین در خون اغلب خطر بیماریهای قلبی عروقی را نشان می دهد. یک زن ۵۰ ساله ممکن است به ویتامین B12 اضافی نیاز داشته باشد، زیرا بدن آن را جذب می کند. به طور معمول، معده عامل اصلی، که به ویتامین B12 رژیم غذایی وابسته است و باعث جذب آن می شود. افرادی که سن کمتری دارند عامل کمتری تولید می کنند و ممکن است ویتامین B12 را از غذا دریافت کنند. منابع غذایی ویتامین B12 عبارتند از محصولات حیوانی مانند گوشت، محصولات لبنی و تخم مرغ.

ویتامین D

طبق اداره مکمل های غذایی در مؤسسات ملی بهداشت، ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است که به بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کرده و سطح فسفات و کلسیم خون را تنظیم می کند. ویتامین D به طور طبیعی در روغن کبد ماهی و ماهی چرب یافت می شود. سایر منابع غذایی شامل محصولات لبنی غنی شده هستند. اکثریت افراد بقیه ویتامین D را دریافت می کنند زمانی که اشعه ماوراء بنفش از خورشید توسط پوست دریافت می شود و کلیه آن را فعال می کند. اما یک زن ۵۰ ساله ممکن است نیاز به ویتامین D بیشتری برای جلوگیری از کمبود آن داشته باشد. این به این دلیل است که با افزایش سن، پوست آنها کمتر قادر به دریافت ویتامین D است و کلیه قادر به تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن نیست.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *