فواید مصرف سیب برای سلامتی و کنترل وزن

فواید خوردن سیب و تاثیر شگفت انگیز آن بر روی سلامتی بدن

خوردن سیب برای دور ماندن از دکتر ممکن است یک جمله کلیشه ای باشد، اما حقیقت دارد. سیب ها مواد مغذی و ترکیبات متعددی را ارائه می دهند که به بهبود سلامت و مدیریت وزن کمک می کند. انجمن قلب آمریکا که به شما توصیه می کند حداقل ۴ ½ ظرف میوه و سبزی در روز مصرف کنید خوردن یک سیب را به عنوان یک ظرف میوه محسوب می کند.  سیب در هر فروشگاه مواد غذایی موجود است و ماندگاری طولانی دارد، بنابراین می توانید این میوه خوشمزه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

فیبر

یک عدد سیب، تقریبا ۳ گرم فیبر را برای پوست فراهم می کند. فیبر یک ترکیب ضروری است که کمک می کند تا دستگاه گوارش شما هموار شود، سلامت کولون را ترویج کند و ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند. موسسه پزشکی توصیه می کند که زنان باید حداقل ۲۵ گرم و مردان ۳۸ گرم فیبر را به صورت روزانه مصرف کنند. اطمینان حاصل کنید که پوست سیب را مصرف می کنید، زیرا برش های سیب بدون پوست تنها حاوی ۱ گرم فیبر در هر عدد است.

آنتی اکسیدان ها

سیب ها منبع کورستین، نوعی آنتی اکسیدان هستند. این آنتی اکسیدان خاص می تواند در طول فعالیت بدنی انرژی و استقامت را افزایش دهد. همانند دیگر آنتی اکسیدان ها، کورستین همچنین باعث کاهش التهاب بدن می شود، زیرا رادیکال های آزاد کننده بیماری را از بین می برد. یک عدد سیب نیز ۵ میلی گرم ویتامین C را فراهم می کند که همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان برای افزایش ایمنی عمل می کند. ویتامین C همچنین برای توسعه و ترمیم بافت های بدن ضروری است.

پتاسیم و ویتامین K

سیب ها منبع پتاسیم هستند، یک ماده معدنی ضروری که به بدن شما کمک می کند سایر مواد معدنی و مایعات را تنظیم کند. یک برش سیب ۱۱۷ میلی گرم مواد معدنی را فراهم می کند. سیب همچنین حاوی ۲٫۴ میکروگرم ویتامین K در هر عدد است. ویتامین K به لخته شدن خون شما کمک می کند.

کنترل وزن

فیبر در یک سیب می تواند به شما کمک کند تا کالری کمی مصرف کنید. یک ظرف تکه های سیب با پوست، فقط ۵۷ کالری و تنها مقدار کمی از چربی را به بدن اضافه می کند. سیب را به عنوان یک میان وعده به جای غذاهای سرخ شده، کیک های شیرینی و کلوچه ها مصرف کنید و ۱۰۰ کالری کمتر دریافت کنید. شما می توانید سیب را به جای نان و کراکر های با کالری بیشتر مصرف کنید تا دریافت کالری را کاهش دهید و مواد مغذی بیشتری فراهم کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *