روش های تقویت حافظه در افراد مسن چیست؟

روش های تقویت حافظه در افراد مسن چیست؟

در واقع، مطالعات اخیر نشان داده است که مغز سالم می تواند به طور فعالانه و مؤثر عمل کند اگر ما نیازهای خود را در تغذیه، چالش، کاهش استرس، ورزش و موارد دیگر را تامین کنیم.
بسیاری از افراد سالخورده امروز نیز تحت تاثیر پیش فرض های طولانی مدت قرار گرفته اند که مغز، ذهن و حافظه یک فرد مسن، رو به زوال است. بنابراین، زندگی روزانه خود را با تماشای بیش از حد تلویزیون، تغذیه نامناسب و افزایش شکایت و همچنین افزایش استرس شخصی سپری می کنند. آنها رؤیاها و اهداف آینده را رها می کنند.

بازی ها، سرگرمی ها و معماها

بازی ها را به والدین خود معرفی کنید – بازی هایی که به تفکر و ارزیابی نیاز دارند. کارت های بازی با دیگران می توانند عملکرد مغز را تحریک کنند و هم زمان با دوستان و همکلاسی های شان، زمان های شادی را فراهم کنند. پازل، از جمله کلمات، پازل تصویر و پازل کلمه بزرگ محرک مغز است. از کودکان خود بخواهید تا هر روز یا هر هفته یک پازل یا بازی را با مادر بزرگ انجام دهند. تعامل اجتماعی باعث افزایش مزایای حل کردن پازل های سرگرم کننده می شود.

یک دفترچه خاطرات را شروع کنید

به والدین خود توصیه کنید که او یک دفترچه خاطرات روزانه را تهیه کند و حتی یک کتاب با کیفیت یا یک کیف به همراه یک قلم خاص برای شروع خریداری کند. با پدر و مادر خود  صحبت کنید و بگویید که او تجربیات گذشته اش را که در طول سالها موفق بوده است با جوانان امروز به اشتراک بگذارد. همچنین پیشنهاد می شود که این دفتر خاطرات شامل “موارد یا پروژه هایی که می خواهند در آینده انجام دهند باشد”، بنابراین برای تعریف بسیاری از رویدادهای مثبت و پروژه ها برای آینده مفید است. هنگامی که والدین شما شروع به اشتراک گذاری درباره فردا می کنند، بسیاری از استرس ها و افسردگی ها ناپدید می شوند.

تمرکز بر تغذیه

تغذیه مناسب، به ویژه رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها حیاتی است. میوه ها و سبزیجات تازه آنچه را که دیگر بخش های بدن یا سیستم مغزی نیاز دارند ارائه می دهند. دیگر چالش های فیزیکی احتمالا اثربخشی سیستم ایمنی را کاهش می دهد. بنابراین، افزودن آنتی اکسیدان ها به طور خاص می تواند به مغز و عملکرد آن کمک کند. قابل توجه است، اکثر تحقیقات قهوه و مواد تشکیل دهنده کافئین را به عنوان یک مزیت برای عملکرد مغز بهتر می پذیرند و کافئین چای ممکن است از مزایای مشابه برخوردار باشد.

تفاوت میان بیماری آلزایمر و زوال عقل در چیست؟ آنها را بشناسید

درخواست از مادر یا پدر برای ترک سیگار کشیدن

البته، این یک چالش خواهد بود. اما هیچ مزیتی وجود ندارد و سیگار تنها تاثیر منفی بر روی مغز دارد. سیگار کشیدن نیز به ابتلا و پیشرفت بیماری ها، از جمله COPD کمک می کند. فندک را از وسایل والدین خود حذف کنید. اگر سیگار می کشید، زمانی که در حضور مادر یا پدرتان هستید آن را نکشید و در جایی دیگر روشن کنید.

راه رفتن

ورزش و حرکت جسمانی برای عملکرد بهتر مغز بزرگسالان بالغ حیاتی است. پیاده روی روزانه حتی چند بار در اطراف خانه چیزی است که یکی دیگر از اعضای خانواده، حتی یک نوجوان، می تواند به عنوان یک توافق داوطلبانه با آن ها انجام دهد. اگر والدین شما انجام فعالیت های فعلی در پیاده روی مثلا هر روز ۳۰ دقیقه و سپس تمرینات در خانه، مانند ایستادن روی یک پا ۱۲ تا ۲۰ ثانیه و سپس انجام همین حرکت با پای دیگر را تکرار کنند، ممکن است مفید و موثر باشد. این ورزش مزایای فعالیت های هوازی برای مغز و همچنین ریه ها، قلب و فعالیتهای فیزیکی عمومی فراهم می کند.

ملاقات با افراد

تنهایی برای افراد مسن یک مشکل مهم است، مخصوصا اگر از داشتن روابط اجتماعی دور بمانند. دعوت از افراد برای ملاقات با پدر یا مادر، یکبار در هفته لازم است. به آنها بگویید تا در مورد مسائل پیر شدن بحث نکنند اما از والدین خود برای مشاهدات دوران و حوادث تاریخی، رویدادهای کنونی، به ویژه در مورد خاطرات آنها از گذشته و مهمتر در مورد آنچه که پدر و مادر شما میخواهند برای ماه یا حتی سال های آینده انجام دهند، صحبت کنند.

آنها را بخندانید

چیزی است که از قدیم گفته شده است: “خنده بهترین دارو است”.  ثابت شده است که خندیدن به نفع سلامتی است. اگر پدر و مادرتان خیلی زیاد منزوی هستند، فیلم ها و کتاب ها می توانند سرگرمی را ارائه دهند. با در نظر گرفتن بهترین فیلم ها، مربوط به زمان گذشته و مشاهده فیلم های کمدی به پیشگیری از افسردگی و عوارض جانبی آن کمک کنید.

 بیرون از خانه بروید

حداقل یک بار در هفته، به جای پدر و مادر خود بروید و آنها را به یک رستوران برای غذا خوردن، بازدید از یک نمایشگاه، سرگرمی یا رویداد خاص در منطقه خود ببرید. این کار باعث می شود که آن ها اطمینان حاصل کنند هنوز جزو جهان هستند.

پدر و مادر خود را در دستاوردهای خود سهیم بدانید

این زمانی ترسناک برای اکثر بزرگسالان سالمند است. هنگامی که آنها در جامعه کار می کردند یا در جامعه فعال هستند، محترم و مهم بودند. در سن بالاتر، این حس پذیرش یا شناسایی اغلب از دست رفته است. سعی کنید آنها را درگیر کارهای کنید، جایی که آنها بتوانند این احساس موفقیت را به دست آورند. علاوه بر این، والدین خود را برای موفقیت های کوچکتر ستایش کنید و هر موفقیت را به رسمیت بشناسید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *