فواید انجام حرکات کششی و یوگا چیست؟ با آنها آشنا شوید

فواید انجام حرکات کششی و یوگا چیست؟ با آنها آشنا شوید

تمرینات کششی و یوگا تا حدودی مترادف هستند. روشهای یوگا شامل حرکات کششی هستند،  هرچند که شما می توانید فعالیت های کششی را بدون تمرینات یوگا انجام دهید. حرکات کششی و یوگا شامل مزایای مختلفی از قبیل تسکین دهنده شرایط مزمن و حاد است.

انعطاف پذیری

انعطاف پذیری بهبود یافته، که نشان می دهد چقدر یک عضله می تواند کش بیاید، یک مزیت کلیدی از حرکات کششی و یوگا است. انجام کارهای روزمره مانند بستن کفش های خود، دسترسی به لوازم در کابینت ها و بلند کردن اجسام می توانند آسان تر شوند. به طور مشابه، هماهنگی عضلات می تواند با تمرینات منظم کششی و یوگا بهبود یابند. همه این مزایا وقتی که شما بزرگتر میشوید و از زمانی که عضلات به طور طبیعی در طول سالها تنگتر و کوتاهتر میشوند، حتی مهمتر میشوند. یوگا و حرکات کششی راه هایی هستند که مانع تنگ شدن این عضلات می شوند.

دامنه حرکت

حرکات کششی و یوگا می تواند مفاصل بدن، تاندون ها و رباط ها روانکاری را حفظ کند و طیف وسیعی از حرکت ها را بهبود بخشد. محدوده حرکت به فاصله مفاصل شما  باز می گردد که قادر به حرکت اندام متناظر خود هستند. طیف وسیعی از حرکات کششی به شما اجازه حرکت و چابکی بیشتری میدهد. افزایش چابکی، تعادل و زمان واکنش بهتر را زمانی که با بی ثباتی مواجه می شوید، فراهم می کند. این مزایا در هر سنی مهم هستند، به خصوص هنگامی که شما بزرگتر می شوید.

گردش بیشتر خون

حرکات کششی و یوگا گردش خون بیشتر را در سراسر بدن، از جمله در مفصل و ماهیچه ها موجب می شوند. این امر باعث بهبودی سریعتر هرگونه آسیب عضلانی و رسیدن مواد مغذی بیشتر به ماهیچه ها در همه زمان ها می شود.

مسکن درد

حرکات کششی و یوگا می تواند به درد کمر و آرتریت کمک کند. برای کمر درد، کشش چهارگوشه و همسترینگ و همچنین عضلات بازو و لگن می تواند به تسکین کمک کند. حرکات کششی و یوگا همچنین می تواند سردرد را با بهبود گردش خون و جریان اکسیژن بیشتر در سر، کاهش دهد. جنبه آرامش حرکات کششی و یوگا نیز ممکن است به کاهش درد کمک کند.

آرامش

حرکات کششی و یوگا می تواند در مقابله با استرس مفید باشد، زیرا آنها سفتی عضلات را کاهش می دهند و احساس راحتی و آرامش بیشتری را فراهم می کنند. علاوه بر راه های فیزیکی این تمرین ها می تواند منافع را فراهم کند، آرامش روانی نیز موجب آرامش  بیشتر می شود. برخی از افراد از یوگا برای مقابله با مسائلی مانند اضطراب و افسردگی استفاده می کنند.

بهبود وضعیت

وضعيت بهتر، مزيتي ديگر براي يوگا و فعاليتهاي کششي است. عضلات تنگ می توانند به بهبود وضعیت کمک کنند، اما کشش این عضلات می تواند هماهنگی در پشت شما را بهبود بخشد و به داشتن موقعیت بهتر کمک کند. کشش مناطق خاصی که این مزایا را به همراه دارد سینه، شانه ها و عقب گردن است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *