خواص انبه و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

خواص انبه و فواید مصرف آن برای سلامتی بدن

انبه ها بیش از ۴،۰۰۰ سال قدمت دارد و بخشی از رژیم غذایی انسان است. درختان انبه در مناطق استوایی رشد می کنند و میوه های آبدار و مغذی را تولید می کنند. مردم انبه را به تنهایی می خورند و یا آن را به سالاد میوه و سالسا اضافه می کنند. انبه های تازه دارای کالری کم و حاوی مواد مغذی مفید هستند. انبه ها یک رژیم غذایی سالم و در تمام سالانه موجود هستند.

فیبر

اکثر میوه ها و سبزیجات فیبر را به رژیم غذایی شما اضافه می کنند. انبه ها هم هم اینگونه  هستند و ۲٫۶ گرم فیبر رژیمی را در یک ظرف عرضه می کنند. فیبر باعث افزایش هضم مناسب و جلوگیری از یبوست می شود. فیبر غذایی نیز دارای مزایای فراوانی است. رژیم غذایی دارای فیبر بالا می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و بیماری دیورتیکال را کاهش دهد. موسسه پزشکی توصیه می کند که زنان باید حداقل ۲۵ گرم فیبر در روز مصرف کنند و مردان باید حداقل ۳۸ گرم مصرف کنند. یک ظرف انبه می تواند به شما در دستیابی به این میزان مصرف روزانه کمک کند.

ویتامین A

انبه دوز سالم ویتامین A را تامین می کند. شما نیاز به مقدار کافی ویتامین A در رژیم غذایی خود دارید تا از سلامت چشم ها و رشد مناسب استخوان ها حمایت کنید. خوردن یک ظرف انبه  ۱،۷۸۵ گرم ویتامین A را ارائه می کند. این حدود ۳۵ درصد از مصرف روزانه ویتامین A برای سلامت بدن است.

اسید فولیک

فولات، یا اسید فولیک، یک ویتامین ضروری B با بسیاری از مزایای سلامتی است. مصرف غذای دارای اسید فولیک مناسب برای بارداری سالم ضروری است. اسید فولیک می تواند به پیشگیری از نقص های زایمان از جمله اسپینا بیفیدا و شکاف شکم کمک کند.کمبود اسید فولیک همچنین می تواند باعث سقط جنین شود. اسید فولیک برای درمان کم خونی مگالابلاستیک استفاده می شود که در زمانیکه گلبول های قرمز بزرگتر از حد طبیعی هستند، اتفاق می افتد. شما هر روز ۴۰۰ میکروگرم فولات نیاز دارید و ۱ ظرف انبه ۷۱ میکرو گرم فولات دارد.

سایر مواد مغذی

یک ظرف انبه تازه مواد مغذی دیگری را نیز فراهم می کند. یکی از قابل توجه ترین آن ها ویتامین C است که در هر انبه حدود ۶۰ میلی گرم است. زنان بزرگسال در حدود ۷۵ میلی گرم و مردان حدود ۹۰ میلی گرم ویتامین C را در روز نیاز دارند. انبه ها دارای پتاسیم بالایی هستند و یک وعده دارای ۲۷۷ میلیگرم پتاسیم می باشد. انبه همچنین حاوی مقدار کمی از کلسیم، آهن، منیزیم و فسفر است. یک ظرف انبه همچنین مقدار کمی از مس، سلنیوم، منگنز و روی را فراهم می کند. اضافه کردن انبه به رژیم غذایی شما می تواند به افزایش مصرف تمام این مواد مغذی مهم کمک کند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *