فواید خوردن ماست برای سلامتی و حفاظت از پوکی استخوان

علت مفید بودن ماست یونانی

در حالی که محبوبیت ماست به علت بافت کرمی و طعم و مزه جالب آن است، با این حال دارای مزایای سلامتی زیادی است. از آنجا که ماست دارای مقدار کلسیم بالایی است، خوردن آن به طور مرتب برای استخوان ها مفید است. برخی تحقیقات نشان می دهد که ماست ممکن است به سیستم گوارش شما و به ایمنی بدن کمک کند و از عفونت های خاصی محافظت کند. متخصص دندانپزشک Beeth Reardon توصیه می کند که حداقل سه بار در هفته برای به دست آوردن مزایای سلامتی، از ماست استفاده کنید.

حفاظت از پوکی استخوان

با توجه به بنیاد ملی پوکی استخوان، کلسیم و ویتامین D برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان ضروری هستند، که یکی از بیماری های ضعیف بودن استخوان ها است که اغلب در زنان یائسه یا زنان منجر به شکستگی استخوان می شود. طبق گزارش مؤسسه ملی اداره مكمل های رژیم غذایی، یك ظرف ماست حاوی ۴۱۵ میلی گرم كلسیم است، كه برابر ۴۲ درصد مقدار مصرف روزانه آن است. یک لیوان شیر حاوی ۲۹۳ میلی گرم کلسیم و ۲ درصد مقدار مصرف روزانه کلسیم است، بنابراین ماست منبع خوبی برای دریافت مواد موجود در شیر می باشد. ویتامینD  برای جذب کلسیم مورد نیاز بدن لازم است و ماست می تواند منبع خوبی از این مواد مغذی باشد؛ زیرا برخی از ماست ها با ویتامین D غنی شده اند. برچسب غذایی ماست را بررسی کنید تا ببینید آیا حاوی ویتامین D است یا خیر. Reardon توصیه می کند که خوردن ماست حاوی کلسیم و ویتامین D به طور منظم می تواند خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهد.

سلامت گوارش

ماست با تخمیر باکتریایی شیر تولید می شود، که می تواند سلامت گوارشی را افزایش دهد، زیرا

اینها همان باکتری های مفیدی هستند که در روده ایجاد می شوند. علاوه بر این، برخی از ماست ها حاوی باکتری های خوب دیگری به نام پروبیوتیک ها هستند.MayoClinic.com گزارش می دهد که پروبیوتیک ها ممکن است به هضم و بهبود سندرم روده تحریک پذیر و همچنین اسهال تحت درمان با آنتی بیوتیک ها، که باعث کاهش هر دو نوع باکتری خوب و بد می شود، کمک کند. بر اساس گزارش منتشر شده در شماره ۲۰۱۱ نوامبر ۲۰۱۱ “نظر کنونی در تغذیه بالینی و مراقبت متابولیک”، بیشتر بررسی های سیستماتیک نشان می دهد که پروبیوتیک ها به بهبود علائم روده تحریک پذیر، درد شکمی و گاز کمک می کنند، گرچه این مزایا ممکن است به نوع پروبیوتیک بستگی داشته باشد.

پشتیبانی ایمنی

بر طبق گزارشNBCNews.com، بررسی باکتری های اضافی و یا پروبیوتیک های اضافه شده به ماست نشان داده شده است که آن ها برای تقویت ایمنی مفید هستند، که باعث تولید بیشتر سلول های سفید خون یا آنتی بادی های عضلانی در روده می شوند. برخی از مطالعات انسانی کشف کردند لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس، یک پروتئین پروبیوتیک که به طور معمول به ماست اضافه می شود، می تواند از واژینوز باکتریایی ناشی از عفونت مهبل در بسیاری از زنان جلوگیری کند. اگرچه MayoClinic.com می گوید که قبل از نتیجه گیری های قطعی، مطالعات بیشتری لازم است. با این حال، راردون یادآور می شود که خوردن ماست به طور منظم به خاطر ویژگی های بالقوه ایمنی بدن و ضد عفونی آن نمی تواند آسیب برساند.

ملاحظات

اگر شما علاقه ای به مصرف محصولات لبنی ندارید زیرا  نمی توانید لاکتوز را تحمل کنید، اداره مکمل های غذایی می گوید ممکن است بتوانید به طور منظم ماست بخورید، زیرا ماست دارای مقدار کمی لاکتوز است. بعضی از ماست ها که دارای کالری زیاد هستند و به آن ها شکر اضافه شده است، افزایش خطر ابتلا به اضافه وزن و پوسیدگی دندان را به همراه دارند، بنابراین روردون پیشنهاد می دهد که ماست ساده و کم چرب تازه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تمام ماست ها حاوی قند طبیعی هستند، اما ماست یونانی دارای کمترین مقدار قند و بالاترین مقدار پروتئین است که قوام کرمی فوق العاده ای دارد. در کل، ماست فواید زیادی دارد و دلایل زیادی برای خوردن این غذاهای لبنی خوشمزه به طور مرتب ارائه می شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *