کدام یک از تمرینات یوگا برای افزایش قد مناسب می باشند؟

کدام یک از تمرینات یوگا برای افزایش قد مناسب می باشند؟

اگر شما تمایل به بلند شدن دارید می توانید به طور طبیعی از طریق تمرینات، چند سانتی متر را به قد خود اضافه کنید. سن شماهر چند سال که باشد، تمرینات داده شده در این مقاله به شما کمک می کند تا از طریق تمرینات طبیعی به قد بلندتر برسید. از لحاظ علمی ثابت شده است که این تمرینها با کشش و خم شدن حتی بعد از بلوغ نیز باعث افزایش قد می شوند.

تمرینات یوگا  نقش مهمی برای افزایش قد دارد. اساسا، تمرینات یوگا موقعیت شما را بهبود می بخشد، ستون فقرات و عضلات پشت را گسترش می دهد. همچنین تمرین منظم تمرینات یوگا استرس و تنش را کاهش می دهد و هورمون های رشد را آزاد می کند که منجر به افزایش قد می شود. بیایید چند تمرین موثر یوگا را برای افزایش قد یاد بگیریم.

صلح خورشید( سوریانا ماسکار)

صلح خورشید یا سوریانا ماسکار، یک ورزش محبوب یوگا است که شامل ۱۲ حرکت مختلف است. فراموش نکنید که هر روز برای مدت ۱۵ دقیقه این حرکات را انجام دهید. این حرکت کمر، شانه ها و پاها را گسترش می دهد و انعطاف پذیری را به ارمغان می آورد.

تریاکونازانا (طرح مثلث)

تمرین تریاکونازانا به طور مرتب به بهبود وضعیت و تعادل کمک می کند.

طرح کبری(بو جانگاسانا)

این یکی از بهترین تمرینات یوگا برای افزایش قد به طور طبیعی است زیرا پشت را تقویت می کند و انعطاف پذیری در ستون فقرات را افزایش می دهد که منجر به افزایش قد می شود.

به جلو خم شدن در حالت نشسته

این حرکت یک تمرین موثر یوگا است که باعث افزایش قد می شود و به دلیل کشش عضلات پشت و ستون فقرات باعث افزایش قد شما می شود.

ایستاده به جلو خم شدن

یکی دیگر از تمرینات یوگا موثر برای افزایش قد، انجام حرکت ایستاده به جلو خم شدن است. این حرکت تاثیر مثبتی بر کشش ستون فقرات و عضلات پشت دارد.

افزایش قد با رژیم غذایی و ورزش یوگا

عوامل موثر برای افزایش قد

  • ژنتیک و غیر ژنتیکیاجنسيت
  • تغذیه
  • هورمون ها
  • بیماری
  • فعالیت بدنی
  • خواب

چگونه می توان قد را بعد از ۱۸سالگی افزایش داد؟

  • خواب مناسب داشته باشید
  • تمرین منظم
  • رژیم غذایی متعادل داشته باشید
  • اجتناب از مصرف چای، قهوه، مواد مخدر و الکل
  • محصولات لبنی مانند شیر، ماست و پنیر مصرف کنید.
  • نوشیدن مقدار زیاد آب
  • خوردن غذاهای مکرر و کوچکتر
  • از دست دادن وزن
  • رژیم متعادل داشته باشید
  • میوه های بیشتری بخورید
  • تقویت سیستم ایمنی بدن شما
  • همیشه روز خود را با صبحانه سالم شروع کنید

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *