مصرف ماهی های چرب چه فوایدی برای سلامتی و تندرستی دارد؟

مصرف ماهی های چرب, ماهی های چرب, خواص ماهی

ماهی منبع خوبی از پروتئین های سبک است و حاوی مقادیر زیادی از مواد مغذی مهم مانند سلنیوم، منیزیم، ویتامین B12، B6 و B3 و امگا ۳ است.

ماهی های چرب و رطوبت پوست

ماهی های چرب غنی از اسید های چرب امگا ۳ هستند. این ممکن است التهاب را کاهش دهد که به سلامت پوست کمک می کند. آنها به بدن کمک می کنند که ترکیبات التهابی کمتری داشته باشد که ممکن است به آرامش پوستی مانند اگزما و پسوریازیس کمک کند.ماهی های چرب نیز ویتامین D را فراهم می کنند. چربی های امگا ۳ که در ماهی های روغنی یافت می شوند به نظر می رسد در حفظ پوست سالم نقش داشته و دارای خواص ضد التهابی باشند.

دکتر آنجلا می گوید: “چربی های امگا ۳ موجود در ماهی های چرب برای ایجاد یک مانع ضد آب در پوست استفاده می شود، که پوست را قادر می سازد سطوح رطوبت خود را حفظ کند و در نتیجه نرم تر و سالم تر به نظر برسد.”

انواع ماهی های چرب

  • ماهی سالمون
  • ماهی قزل آلا
  •  ماهی خال مخالی
  •  ساردین
  •  پرچارد ها
  •  کپور
  •  تن ماهی  تازه
  • آنچوی ها
  • اره ماهی
  • شاپرات ها
  • بولاتور
  •   شاه ماهی

چگونه امگا ۳ را به اندازه کافی دریافت کرد

یکی از واضح ترین علائم کمبود اسید چرب ضروری، پوست خشک است. هر غشای سلولی از چربی های ضروری تشکیل شده است که انعطاف پذیری آن را حفظ می کند و آنچه که به سلول داخل و خارج می شود را کنترل می کند. هنگامی که چربی موجود در رژیم غذایی کافی نیست، سلول ها قادر به حفظ آب نیستند و چربی خود را از دست می دهند.

دانشمندان نشان داده اند که اگر کمبود اسید چرب ضروری در بدن ایجاد شود خشکی، خارش، التهاب پوستی را ایجاد می کند. بیشتر احتمال دارد که عفونت های پوستی ایجاد شود و زمان بهبود زخم ها طولانی تر می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که افرادی که مبتلا به اگزما هستند دچار کمبود امگا ۳ هستند و تصور می شود نوزادان وقتی که به اگزما مبتلا می شوند، با این کمبود مواجه اند، زیرا رژیم غذایی جدید آنها باعث می شود چربی های ضروری کمتری را از شیر مادر دریافت کنند.

سه تکه از یکی از ماهی های ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی یا ماهی آزاد، در هفته مصرف امگا ۳ بدن شما را تامین می کند و بر روی شرایط خشک پوست تاثیر می گذارد.

سایر مزایای بهداشتی

بسیاری از تحقیقات در مورد اثرات بالقوه سلامتی ماهی های چرب و امگا ۳ در بسیاری از شرایط سلامتی انجام شده است و همچنان ادامه دارد. این مواد مغذی، بخشی از خانواده های اسید چرب ضروری هستند که برای سلامتی ما حیاتی می باشند و دارای مزایای متعددی از جمله کاهش افسردگی، متعادل سازی هورمون ها، کاهش التهاب، کاهش فشار خون و میزان کلسترول و بهبود مشکلات رفتاری در کودکان هستند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد خوردن ماهی های چرب باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان در افراد و ابتلا به سرطان روده می شود. همچنین برخی شواهد وجود دارد که نشان می دهد چربی های امگا ۳ در ماهی های چرب باعث جلوگیری و درمان افسردگی می شوند. با این حال هیچ یک از مطالعات قطعی نیست و تحقیقات بیشتری لازم است.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *