فواید مصرف تخم مرغ آب پز برای مغز و دیگر ارگان های بدن

فواید مصرف تخم مرغ آب پز برای مغز و دیگر ارگان های بدن

“مجله آمریکایی تغذیه بالینی” هیچ شواهدی را در مورد مصرف تخم مرغ و رخ دادن حملات قلبی، یافت نکرده است. با این حال، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد توصیه می کند که مصرف حداکثر ۳ تخم مرغ برای جلوگیری از خطرات سلامتی دیگر ضروری است. شما می توانید تخم مرغ ها را به روش های مختلفی بخورید، اما جوشیدن یک راه ساده برای ایجاد یک میان وعده سالم است که می توانید برای مصرف تخم مرغ به کار ببرید. نگه داری تخم مرغ های پخته شده در جعبه های غذاخوری بچه ها و یا در یخچال آسان می باشد.

مفید برای چشم، مو و ناخن

تحقیقات بهداشتی نشان می دهد که تخم مرغ به ویژه برای چشم مفید است. خوردن روزانه یک عدد تخم مرغ ممکن است دژنراسیون ماکولا را از بین ببرد، زیرا تخم مرغ حاوی مواد مغذی لووتین و زاکسنتین است. این مواد مغذی در تخم مرغ بیشتر از سایر منابع غذایی یافت می شود. مصرف تخم مرغ نیز ممکن است خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد. تخم مرغ همچنین حاوی محتوای گوگرد بالا و منبع خوبی برای ویتامین D و سایر ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. این کمک می کند موها و ناخن های سالم داشته باشید.

برای مغز

تخم مرغ ممکن است برای عملکرد مغز مفید باشد، زیرا حاوی کولین است. کولین مواد مغذی است که مغز، سیستم عصبی و سلامت قلب و عروق را تنظیم می کند. این کمک می کند تا ساختار غشاهای سلولی مغز، که به پیام رسانی بهتر از مغز به عصب ها و عضلات کمک می کنند، حفظ شوند. همچنین به زنان باردار با رشد مغز جنین و جلوگیری از نقایص زایمان کمک می کند.

برای مدیریت وزن

تخم مرغ ها یک منبع با کیفیت پروتئین هستند و به عنوان بالاترین منبع در بین همه مواد غذایی شناخته شده اند. پروتئین کمک می کند تا انرژی بدن افزایش یابد و شما  بیشتر احساس سیری داشته باشید. تخم مرغ ها نیز دارای چربی اشباع شده کمی هستند و می توانند شبیه یک غذای پروتئینی به نظر برسند زیرا فقط ۷۰ کالری دارند. پروتئین های سبک یک ماده حیاتی برای مدیریت وزن هستند، هنگامی که همراه با سبزیجات تازه و دانه های کامل دریافت می شوند. تخم مرغ همچنین ممکن است باعث ایجاد قدرت عضلانی و مانع از دست رفتن عضلات شود.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *