مزایا و معایب مصرف تخم مرغ را بشناسید

مصرف تخم مرغ, تخم مرغ, مزایای مصرف تخم مرغ, معایب مصرف تخم مرغ

تخم مرغ هنگامی که به درستی مصرف شود، می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. در واقع، طبق اداره کشاورزی ایالات متحده، تخم مرغ یکی از غذاهای پرطرفدار است. با این حال، در کنار مزایای بسیار تخم مرغ ها، بعضی از معایب وجود دارد، به خصوص اگر بیش از حد خورده شود. مقدار تخم مرغ هایی که باید مصرف کنید، بر اساس سن و خطر ابتلا به بیماری قلبی تعیین می شود.

مزایای مصرف تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع عالی از مواد مغذی مانند فسفر، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین D، ویتامین E و پروتئین است. یک تخم مرغ بزرگ ۶ گرم و دو سفیده تخم مرغ حاوی حدود ۷ گرم پروتئین است. تخم مرغ به عنوان منبع پروتئین با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود، زیرا حاوی تمام اسید آمینه های ضروری است که بدن شما به صورت روزانه نیاز دارد.

معایب مصرف تخم مرغ

تخم مرغ ها دارای کلسترول بالایی هستند، که باعث بیماری قلبی می شود و اگر به درستی پخته نشده باشد، می تواند به مسمومیت غذایی منجر شود. بررسی که در سال ۲۰۱۰ «مجله قلب کانادا» منتشر شد، گزارش داد افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند باید میزان مصرف کلسترول را به خصوص مصرف زرده تخم مرغ که حاوی ۱۸۴ میلیگرم کلسترول را محدود کنند. همین بررسی باعث کاهش کلسترول به کمتر از ۲۰۰ میلی گرم در روز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شود. Medline Plus توصیه می کند مصرف تخم مرغ را به چهار عدد یا کمتر در هفته محدودکنید. باکتری سالمونلا اغلب در تخم مرغ وجود دارد و اگر تخم مرغ کاملا پخته نباشد، می تواند باعث بیماری شود. تخم مرغ های آب پز شده و پخته شده ایمن تر از تخم مرغ های عسلی هستند.

سفیده تخم مرغ: جوانب مثبت و منفی

سفیده تخم مرغ فاقد ویتامین A و D است که در زرده تخم مرغ وجود دارد. با این حال، سفیده تخم مرغ بدون کلسترول و حاوی کالری کم است. میزان پروتئین دو سفیده تخم مرغ حدودا مشابه یک تخم مرغ کامل است، با این حال، دو سفیده تنها شامل ۳۴ کالری است درحالیکه در یک زرده تخم مرغ بزرگ حدودا ۵۵ کالری موجود است. بنابراین، سفیده تخم مرغ به همراه پروتئین بالا برای کسانی که می خواهند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را محدود کنند بسیار مناسب است.

تخم مرغ غنی شده با امگا ۳

این تخم مرغ ها معمولا گران تر هستند، زیرا دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که از جوجه هایی که با رژیم غذایی حاوی امگا ۳ تغذیه می شوند، تولید می شوند. این نوع رژیم غذایی ممکن است شامل سویا یا دانه کتان باشد. با توجه به دانشکده بهداشت عمومی هاروارد، امگا ۳ ممکن است شما را در برابر بیماری های قلبی محافظت کند. از آنجایی که اسیدهای چرب امگا ۳ برای رشد و تکامل مناسب جنین ضروری هستند، برای زنان باردار یا زنانی که ممکن است باردار باشند، مهم هستند. اگر تخم مرغ با امگا ۳ غنی شود، برچسب غذایی به طور کلی اطلاعاتی در مورد مقدار امگا ۳ در هر تخم مرغ را ارائه می دهد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *